ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Alltid fullt ös när vi ses

Av Ressu - 1 februari 2012 20:38

Idag har vi träffat våra släktingar, Lydia och Totti igen.
Hur vi är släkt?
Ja, Rolle och Lydia är ju kullsyskon, så där råder det inga som helst tvivel om vad man ska kalla släktskapet.

Rolle är ju så att säga min bror trots att det egentligen inte finns några genetiska samband men vi har ju samma matte och husse.
Och är Rolle min bror, så är ju Lydia min syster ... och hennes 'bror' Totti alltså också min bror!!?? 

Tottis och Lydias matte, Britt-Marie, har vid något tillfälle - långt innan Rolle och Lydia ens var påtänkta - konstaterat att han (Totti) och jag visst har något genetiskt gemensamt långt bak i leden, så vi brukar kalla oss kusiner.
Syster, bror, kusin, brylling ... sak samma, släkt är vi i - och släktträffas brukar vi göra med jämna mellanrum.


Så också idag.
Idag möttes vi uppe på vår hemmaklubb, Haninge BK.
Vi började med en ledig skogspromenad där alla får rusa och leka bäst de vill.
 
Alla fyra på en och samma bild ... händer inte så ofta 

Och de som vill mest är ju Lydia och Rolle förstås. De är ju bara barnen än så länge.
 

Totti och jag tar det lite lugnare och värdigare.
  
Efter promenaden tränade vi lite. Var och en på sitt.
Jag tränade på mitt fria följ, rutan och Z:at.
Rolle körde igenom lydnadsprogrammet till LK1:an och jobbade lite med framförgåendet till appellen.


- - - - - - - - - - -

Det här var vårt allra första blogginlägg och får anses som en test, ett försök.
Vi ska jobba lite parallellt med bloggen och hemsidan (www.ressu.se) ett tag först innan vi går över 100 % till bloggen.
Det gäller bl.a att hitta bilder till 'headern' som är lite mer årstidsaktuella, men tack vare god support från Britt-Marie så har vi i alla fall åstadkommit ett embryo.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Ovido - Quiz & Flashcards