ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Ordentligt på minus

Av Ressu - 3 februari 2012 23:30

Nä, det är inte jag, och inte heller Rolle som ligger på minus - men termometern.

I morse visade den åter igen 13,5 minus och matte trodde nog att vi alla skulle vilja ta en kortare promenad.

Men se där misstog hon sig å det grövsta. Idag igen. Det var så vackert i skogen med nyfallen fluffig snö att det blev en hel timme. Tyvärr var inte bästa kameran med, men det går ju att fota med mobilen också - även om bildkvaliteten inte blir den samma.
Inte frös vi heller. Varken hon eller vi. Hon klär på sig i flera lager och vi har ju vår päls. Det var faktiskt ganska skönt.
 

Visst fick jag ett par gånger be om hjälp med att ta bort is i tassarna, men annars var det minst lika kul som vanligt. Egentligen klarar jag det själv, men kan jag få hjälp av mattes varma, varsamma händer så är ju det att föredra. Rolle klarar sig konstigt nog mycket bättre beträffande tassarna, men i gengäld får han bra mycket mera pinglor i pälsen och skägget.
  


På hemväg tog vi en rövare och gick en sträcka längs motionsspåret - utan koppel!
        

 Vi erkänner! 
 Vi brukar faktiskt fuska med det när vi går den vändan. Men dels är det bara en kortare sträcka och dels är det oftast på tider då det inte är så många motionärer i farten. Och när vi möter någon kallar matte in oss och så står vi still vid sidan av stigen. Då händer det t.o.m att vi får beröm att vi är så duktiga.
Fast ibland när de, joggarna, kommer tyst bakifrån och överraskar oss, då kan det hända att de får lite skäll.






Bäst är i alla fall våra planlösa vandringar i skogen.
Där har vi våra landmärken, stubbar, stockar och stenar där vi alltid får en godis.
Bl.a har jag min höga stubbe. Hittills har jag varit ensam om att vilja - och kunna - hoppa upp på den. Den är rätt hög och inte särskilt vid.
Men numera hoppar även lillskiten upp ibland - men inte förrän jag hoppat ner.

    










En riktigt härlig vinterdag - trots kylan.
Och matte säger att vi trots allt haft lite tur i år, som slapp kyla och snö både i december och januari.
Nu blir det snart mars ... och sen är det vår på riktigt!












 
 
Ingen bild

Lisa & Sluggo

4 februari 2012 14:49

Kul med blogg ...
Speciellt om den blir uppdaterad oftare än hemsidan. :-)

 
Ingen bild

Siv och Tua

5 februari 2012 15:43

kommer att bli kanonbra blogg. i morse hade vi -21 på termometern,inte så kul ,hundarna fick kramp i tassarna.

 
Ingen bild

Mr Knodd, Yra-Myra, Bäver-Degen & Tanten

5 februari 2012 22:28

Kul med blogg! Å fina vinter bilder... Ser fram emot att våren gör sitt intåg å vid får se badande Ressus och Rollos med vänner!
Å så instämmer vi i Lisa & Sluggos och Siv & Tusa kommentarer!!! Snart tillbaka och kollar in dagsformen - både här och på hemsidan ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Ovido - Quiz & Flashcards