ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Ännu mer på minus

Av Ressu - 5 februari 2012 23:18

Minus 22,5 hade vi i morse!
Ja ja - jag vet att det var minus 42 uppe i Lappland någonstans och att Pite-Torsten säkert har runt 30 minusgrader ... meeen jag bor i Svealand - inte i Norrland!
Nu var det trots allt inte så farligt att vara ute, det var ju inte så att strålen frös till is precis. Men tassarna protesterade lite så där var 50:e meter. Mina tassar alltså - inte Rolles.
Han verkar inte ha några problem alls. Inte med tassarna, inte med någonting.
En glad skit är han, full av leklust och spring i benen. Ibland alldeles för mycket i mitt tycke.

När vi var ute mitt på dagen, då det blivit lite mindre kallt, fick han i alla fall rasa runt lite med en kille som hette Nalle. En helt ny - och lite oväntad - bekantskap för oss. Först blev vi allt lite oroade när han kom framrusande ur skogen utan att lyssna på sin matte som förtvivlat skrek "Nalle - kom hit!!" 
Men Rolle avväpnade honom med sin leklust. Och matten var klok som inte stormade fram för att grabba tag i sin Nalle. Själv var jag framme och hälsade och talade om för honom att det där är min lillebror, och är du inte snäll mot honom så ... så ... så får du med min matte att göra. Och sen höll jag mig lite vid sidan om.





 


Klickar du på bilderna blir de större




Efter det var det skönt att pusta ut en stund på den fluffiga vita soffan.

Det var väl det mest dramatiska som hänt den här helgen. Nu väntar en arbetsvecka igen ... i alla fall för Rolle och ett antal tvåbeningar vi känner. Rolle ska bl.a träna in momentet framförgående och på tisdag är det lydnadsträning i Tullingetältet och på onsdag lydnad m.m uppe på klubben. Då och då ställer jag också upp och leker lite träning - men inte i plasttältet, det passar inte mig.


  

 
 
Ingen bild

Ressu och Rolle

6 februari 2012 10:39

Vi tog promenaden uppe i Riddartorp nu på morgonen och passade på att träna lite på de fint plogade planerna. Jättefint plogat och inte halt.

 
Totti & Lydia

Totti & Lydia

7 februari 2012 02:39

Åh, vilka härliga, fartiga snöbilder. Och så snygga ni är på den bomullsmjuka soffan.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lova & compani

7 februari 2012 10:44

Men vilken fin blogg!! nu blev matte sugen igen,men jag vet att hon inte har tid eller har lust,eller inte orkar ta kort på oss hela tiden ..men jag vet!! vi kan ju följa me och läsa eran blogg istället just nu har alla i min familj tröttnat på mig ..säger att de vill sälja mig :( bara för jag löper..jag tjatar ju på alla för att gillar dom ..fattar dom inget kram på er killar / Lova

Ressu

7 februari 2012 14:33

Lova - du är välkommen hit!!! Vi ska ta hand om dig på allra bästa sätt och du ska få så mycket kärlek du bara orkar med.
Skynda skynda!!
Och du - ta gärna med dig några av mattes goa bullar!

 
Ingen bild

Mr Knodd, Yra-Myra, Bäver-Degen & Tanten

9 februari 2012 15:22

Vilken fart, fläkt, sol, snö dag! Härligt! Bra att du talade om för Nalle vem som bestämmer :) Hehe - våra Tanter skulle nog kvala in i vilket brottningslandslag som helst... bra att du talade om det för Nallar som inte lyssnar på Mattan.
Först brottas de och sedan bjuder de på godis - märkligt men helt ok! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Ovido - Quiz & Flashcards