ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Nästa gång är det min tur

Av Ressu - 18 februari 2012 14:26

Nästa gång ska jag få följa med, det har matte lovat.
Och husse också. Kanske hela familjen. Tvåbenssyskon och småbarn också. Vänner och kompisar - alla.
Låt oss invadera Gärdet och ockupera Hunduddens kafé!


I fredags hade Lydia och Rolle stämt träff i stan för att gå på Hunduddens kafé ute på Djurgården.
Lagom till det var dags sprack himlen upp, solen kom fram och värmde gott.
Gärdet var fullt av trevliga hundar i alla storlekar och glada människor som alla njöt av dagen.
Se bara på alla bilder hur fint det var. Klickar du på bilderna blir de större.


  
Bilderna visar bl.a en del av alla hundmöten, Rolle och Lydias syskonbus, smältande snöiga tassar som bildade stora pölar på golvet inne på kaféet, Rolle som provar en av burarna på Hunduddens träningscenter ...


              



Där är det!
  Det blev pölar runt vårt bord inne på kaféet när snön på tassar och päls tinade.                                  

Hemresan med T-bana och pendeltåg gick alldeles utmärkt.
Rolle var trött med lycklig och folk var mycket vänligt inställda även i den begynnande fredagsträngseln.
Många klappar och kommentarer blev det.
Själv har jag aldrig åkt vare sig T-bana eller pendeltåg. Men kan han så kan väl jag.
   
Som sagt: Nästa gång ska jag med!!!   


 

 
 
Stella o Doris

Stella o Doris

18 februari 2012 15:11

Klart att du kan också och klart att du ska!!! Vi kan tänka oss att komma och hälsa på någon gång och följa med vi också, både fik och trevliga hundar, det kan ju inte bli bättre!!

Vi skrev på ert förra inlägg ock tackade för alla hjärtans dag hälsningen, men det måste ha försvunnit i cyberrymden?!

Kramar i massor till er grabbar!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

Ressu

18 februari 2012 15:21

Men det skulle väl vara toppen om ni kom upp! Vi ska ta väl hand om er! // Ressu och Rolle

 
Ingen bild

Totti

18 februari 2012 16:37

Orättvist är det, minsann. Varför ska småglina få gå på kafé och träffa trevliga hundar och vi tvingas ligga hemma? Man ser ju på bilderna hur härligt det var. Fast matte säger att om jag ska med så måste jag lära mig att inte morra åt främmande hundar, och inte tigga högljutt vid bordet.

Ressu

18 februari 2012 16:58

Totti - vi får hjälpas åt. Jag hjälper dig så du inte behöver ta så stort ansvar för flocken. Och så tar vi med hussar, mattar - både små och stora och så ser vi till att ALLA får fika, automatiskt, utan att behöva börja tigga.

 
Schnauzerflickorna

Schnauzerflickorna

18 februari 2012 19:57

Oh. vilken härlig och rolig dag ni har haft. Spännande att få träffa andra okända hundar och att åka T-bana m.m Kan vara ganska skönt att vara utan de äldra hundarna ibland.

http://www.schnauzerflickorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mr Knodd

19 februari 2012 19:50

Äsch - Ressu låt de åka in till stan och röja... Har du riktigt flyt så blir Rolle tillfälligt borttappad i rusningen! Det är då du gör en utryckning på pendeltåg och buss, kopplar på din näsa och spårar upp den borttappade Lille brorsan... Håhåhoho - tänk så många café besök en sådan bedrift skulle kosta! Bara bida tid - Broder - bida tid...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Ovido - Quiz & Flashcards