ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

En riktig PANG-dag

Av Ressu - 22 mars 2012 23:42

En dag som smällde högt!

Idag igen lyste solen och det är någorlunda torrt och fint i markerna och termometern visade + 17 grader.
Härligt. Alldeles lagom temperatur.
Annat var det i tisdags ... då hade det snöat och fälten som vi spårade på var inte fullt så lättgångna.
Mer om det lite längre ner i bloggen.


Men vi börjar med dagens händelser.
 

På morgonen fick Rolle vara med Tua och Tempuz och träna skott. 
Tua och Tempuz ligger plats under skottlossningen, medan Rolle just idag, eftersom det var så länge sedan sist, fick kampa och leka med matte. Visst reagerade han på första skottet, men bara så att han undrade vad det var som hände. Sen fortsatte han med leken som om ingenting. Kul för honom!
   
 Efter skottlossningen rasade Tua och Rolle lite där i grusgropen. Inte fullt samma ös som i tisdags efter spårningen, men ändå full rolle - f'låt rulle, menar jag.  
   


Eftersom det är torsdag har det pangats här hemma också!
Husse har stekt pangkakor!

Mumsiga, frasiga, guldbruna pangkakor.


        




  







Torsdagar är PANGdagar.


I tisdags spårade vi tillsammans med Tua på fälten ute vid Berga.
Matte går ju fortfarande inte rent så vi, Rolle och jag, får lov att hålla oss på slät mark.
Rolle som förhoppningsvis ska klara av sin appelltävling under våren (om matte får a.u.v och anmäler honom) behöver träna - och jag, jag får väl vara glad att jag över huvud taget får spåra ...
Tua, den lyckosten, har en matte som klarar av att skena runt i skogen, så hon fick ett skogsspår.
Rolle spårade lugnt och metodiskt och hittade alla tre pinnarna plus slutet. Jag slarvade lite och missade en.

Tua är säker och hittade naturligtvis alla. 

 












Fältena var LERIGA.
Mattes kängor blev breda som snöskor och flera centimeter högre och ett par kilo tyngre.

Mina tassar lika så.
Efteråt badade vi fötterna i en bäck och försökte gå/leka av leran på ett lite torrare ställe.
   

  
 
I morgon, fredag, ska vi spåra igen.
Förhoppningsvis hittar vi ett något torrare fält då.
Och gissa vad vi ska få som belöning!
PANGKAKOR!!!


   

 
 
Ingen bild

Totti

23 mars 2012 02:47

Käre kusin, jag antar att du som jag är glad åt att slippa pangandet på skotträningen. Men pangkakaor, däremot....Nåja, matte har lovat vofflor till helgen, nästan lika gott.

 
Stella o Doris

Stella o Doris

23 mars 2012 09:12

Va duktig Rolle är! Här är det Stella som inte bryr sig om smällandet medans Doris blir lite orolig.

Lyllos er som får pangkakor varje torsdag, här är det bara varannan, den vecka barnen är här äts det gott och den andra veckan äts det knappt alls.....

Ha en riktigt go helg, vi har solsken och hoppas att ni också har det!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Schnauzerflickorna

Schnauzerflickorna

23 mars 2012 23:05

Så mycket skoj ni har haft för er. Skönt att brorsan inte är berörd av skotten, klart att han måste kika vad oljudet kommer ifrån. Vilken tur för er att det gräddades många pangkakor i går så det räckte till i dag. Hoppas att ni hittade ett torrare ställe för de där leriga kängorna såg inte roliga ut, inte kläderna heller. Ha det gott och trevlig helg till er alla på Krogtäppan.

http://www.schnauzerflickorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Skapa flashcards