ressuochrolle

Alla inlägg den 26 juli 2012

Av Ressu - 26 juli 2012 21:57

Idag fick vi varsin tuggring, Rolle och jag. Jipppiiiie! Det var länge sedan sist.
Matte är lite överdrivet försiktig med såna där tuggsaker eftersom jag har en förmåga att alltför snabbt tugga i mig allt. Det går på nolltid och hon tycker att jag sväljer allt för stora stycken. 
Rolle, däremot tyckte att han ville spara sin till ett senare tillfälle och drog iväg med den i trädgården. Provade massor av gömslen, grävde lite lätt, lade ner ringen och puffade över lite jord med nosen. Sen gick han upp på altanen och lade sig och såg cool ut. Men efter bara någon minut var han på benen igen och grävde fram den för att hitta ett ännu bättre ställe. Så höll han på i säkert 20 minuter.

Här provar han att gömma den bakom rhododenronen i hörnet.
 

Men, nej, det passade inte den här gången.

Som sagt, så höll han på ett bra tag medan jag låg under bordet och tuggade på min - frenetiskt.
När han såg hur slemmig och god min blev efter ett tag tog han till slut och grävde fram sin, nu inte längre speciellt rena bitring, och lade sig på gräsmattan och tuggade ikapp med mig.

 
Nu har vi ingenting kvar - varken han eller jag.
Den lilla snutt som var kvar på slutet tog matte hand om för att vi inte skulle svälja den hel.
Underbart är kort.
    

Skapa flashcards