ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

En liten linslus ...

Av Ressu - 28 juli 2012 10:38



   ... det är vad han är, min lillebror.


Ta t.ex här om dagen då vi var uppe på klubben för att träna lite lätt för första gången på säkert en månad.
Vem passar på att stajla framför kameran då om inte Rolle.
Dels apporterade han på appellplan - och Eva fotade.




Sen gick alla upp till uppletanderutan i skogen, Andy, Madde, Tua, Iris, Curry, Vilda och Rolle och jag.
Vem hamnar på bild då? Jo, allas vår Rolle Rosk.


 
  
Om sanningen ska fram - och det ska den väl - så var det så att Eva (hon som fotade) inte kom upp förrän efter det att Andy, Tua och jag hade gjort vårt jobb i uppletanderutan.


Igår, fredag, hade vi släktträff igen.
Kusin Totti och ystra Rollesyster Lydia kom på besök, med både matte och husse.
Ett par timmar innan de kom hade matte preparerat skogen med våra sista tryfflar, delat dem i mindre bitar, paketerat dem i tefilter för att ev. kunna använda dem en gång till, och varit ute och grävt ner dem, så vi visste vad som var på 'G', Rolle och jag. Men Totti och Lydia blev nog glatt överraskade när vi stannade till i skogen och en efter en fick leta tryffel.


Damerna först, så Lydia fick börja. Hon rusade runt med nosen felinställd - hon letade nog figuranter.  
Sen fick åldermannen i gänget, Totti, ta över. Han fattade direkt vad som var i görningen, hittade tryffel - och svalde den! Med papper och allt! 
   
  
Som de artiga värdar vi var väntade vi till sist. På bilden ser ni att Lydia, Totti och Rolle ivrigt följer mitt arbete, medan hussarna helt har tappat fokus. De måste haft något oerhört viktigt att prata om.

  
Men till slut blev det vår tur och jag fick börja - age before beauty, som det heter.
   


Och sen lillskitens tur.

   


Rolle var inte siste man i tryffelrutorna - Lydia skulle få en chans till nu när hon stått en stund och kollat på oss som vet hur det ska göras. Och då hade hon fattat galoppen, d.v.s ställt in nosen rätt, så då hittade hon tryffel.


 


När all tryffel var upphittad - eller uppäten - fortsatte vi med en skön promenad i skogen innan vi gick hem till oss för att ta en lättare lunchfika. Alla fyra på en bild - högst ovanligt. Det är jag som anför följa-john-kisseriet.  
  
Hemma väntade bad i dammen - för Totti och mig, ett varsitt gott lunchkex till alla och mycket bus för ungdomarna.

Ja, ungdomar kanske de inte riktigt kan kallas nu, för om bara tre dagar fyller de två år. Tänk vad tiden går.
 


  
Det var som alltid jättetrevligt att träffa dem alla.
Speciellt Lydia - för det här med tjejer det är grejer det!


Tack Eva och Britt-Marie för fina bilder.   
   
              
   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Skapa flashcards