ressuochrolle

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Ressu - 11 september 2012 19:36


Ja, hur är det egentligen med det?

Nog är det bra att vara hemma igen och återgå till vardagslunken, men jag saknar promenaderna vid havet, och morgondoppen, middagsdoppen och kvällsdoppen. Matte likaså. (Fast hon badade inte lika flitigt som jag och Rolle)


Hur som helst så har det blivit vardag igen - och det är väl OK. Men jag saknar havet. Jag vill ha vardag vid havet! Och jag vill ha tryffeldoft vid husknuten. Och jag vill ha sand mellan tårna. Mmmmmm - drömma kan man ju. Och slutat hoppas på en liten miljonvinst har vi inte gjort ännu. Varken matte eller jag.


Rolle blev som befarat genast snaggad när vi kom hem. Schamponerad, kardad och trimmad.
Nu är han ännu mindre - en riktig tunnis. Jag ser ut som en isbjörn bredvid honom säger matte. Jag befarar att hon har planer på att minska min volym också, men hittills har tiden inte riktigt räckt till.


Lydnadstävlingar på klubben i söndags. Rolle gjorde ett nytt försök i LKII. Det gick så där.
Det började bra, med det bästa Fria Följet hittills (9poäng) men sen sabbade han allt genom att bl.a inte stanna kvar i 'Rutan'. Alltid är det något som går galet. Men matte tar det med ro, det går fler tåg. Kanske redan om någon vecka eller så ...


Idag har vi spårat!
Det var otroligt länge sedan sist. För min del var det nog i slutet av maj. För Rolles del var det Appelltävlingen i Avesta den 2:a juni. Det är oförlåtligt!

Idag spårade vi på Gålö. Rolle fick ett spår på stubbåkern med tre vinklar, fyra apporter och ett slut. Han var ju lite ringrostig, så spårupptaget blev lite tveksamt till att börja med och sen slog han ordentligt i två av vinklarna men hittade spårkärnan igen och spårade helt OK. 
 
Här har han precis hittat första apporten och vill ha belöning.
  
Själv spårade jag som vanligt i turbofart. Matte är inte helt enig med mig om att det ska gå så fort och med tanke på hennes knastrande knän måste jag nog lugna ner mig lite ... Hur nu det ska gå till? Till att börja med måste vi göra det betydligt oftare.
Idag hittade jag i alla fall alla 7 apporterna och slutet utan större problem. Men både matte och jag flåsade ordentligt när vi var klara. Som sagt - vi måste göra det oftare. Kanske redan i morgon om vi har tur!
    
Söta Tua behöver få till lite bättre markeringar på naturpinneapporterna i elitspåren, så hon ska träna med oss - eller vi med henne - nu ett tag framöver igen.  
Det är mycket uppskattat av oss alla tre.
Så mycket trevligare att vänta ut spåren tillsammans med en kopp kaffe eller te och snack.
 

Jag hoppas verkligen att vi gör om det i morgon.


- - - - - - - - - - -


Innan vi lämnade Gotland passade vi på att hälsa på hos Rolles syster Athina i Tofta.
Hon bor på en gård tillsammans med matte Madeleine och husse Richard och ett helt menageri med andra djur.
Det fanns minst 19 hästar, 8 grisar, 2 katter, en hund till plus en massa höns, undulater, papegojor och över hundra duvor...


Madde med en av de vackra arabstona.

Vackra, glänsande svarta tuppen Sigge                   Några av undulaterna
 
  
Har jag hört rätt - trots ludd i öronen - så väntar ett par trevliga dagar nu ... mera spår i morgon och släktträff på torsdag. Det ser vi fram emot.


Och eftersom jag - i likhet med matte - aldrig tar ut något elände i förskott, har jag INTE hört något om att luddet i mina öron ska tas bort på klinik. Nä-nä, på det örat lyssnar jag inte. Rolle däremot fick sitt öronludd borttaget idag av matte. Men han har både vida örongångar och endast lite ludd. Det har inte jag.


På återhörande!



Skapa flashcards