ressuochrolle

Alla inlägg den 13 september 2012

Av Ressu - 13 september 2012 21:45


Dagen idag - en vanlig torsdag - bjöd på sol, ljumma vindar, havsbad, sand mellan tårna, trevligt sällskap och en och annan köttbulle! Inte illa. Det är nästan full pott på min önskelista. Det är bara tryffelsök som fattas. Men å andra sidan hade vi börjat dagen med ett par uppletandeövningar i skogen under morgonpromenaden.


Efter lunch hade vi bestämt släktträff.
Tottis och Lydias matte är fenomenal på att pricka in mötestillfällen med bra väder. Att det skulle bli sol idag hade hon koll på, så vi valde stranden vid Östnora som mötesplats. Kanske var det årets sista riktigt varma dag så det gällde att bada för hela slanten. Det gjorde vi alla fyra, Totti, Lydia, Rolle och jag - mest jag och Totti i vanlig ordning.


Matte hade inga bilder från det första badet i sin kamera, men det kommer nog några från Britt-Maries så småningom. Men från leken på gräset och badet vid stranden finns det bilder. Varsågoda och njut!

   
  


Hörru, farbror Ressu, ska vi leka?


 Hallllåååå! Har du ludd i öronen, eller?                       Men halllååå!! Hör du mig?                                           

    
Hallllåååå - jag pratar med dig!                                     Slipp vill då!
   

Fullt så illa var det inte - jag lekte faktiskt lite med Lydia. Och så grävde vi gropar ihop.         
 

Totti, han smög i vassen ...

   
  ... och syskonen racade

En mycket trevlig dag.
Och nästan det bästa av allt ... det var ju torsdag. Torsdag = pannkakor!!!


Som sagt, nästan full pott.
     

Ovido - Quiz & Flashcards