ressuochrolle

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Ressu - 17 januari 2013 23:30


Nä, det är inte jag som är gnistrande vit och fluffig - i vart fall inte gnistrande - utan det är den nya snön.
Lätta flingor föll igår och lade ett fluffigt täcke över nejden. Jättevackert. Speciellt idag när solen orkade visa sig lite mitt på dagen.
Matte kände efter och tyckte nog att knät skulle hålla för en stillsam promenad, så hon preparerade sig med stöd för knäna, godis i vänsterfickan och våra bollar i den högra och tog med oss ut. Vi höll oss på gångvägarna. Ända tills vi kom till vår fotbollsplan. Då släppte vi loss!
Bollar kastades. Och försvann ner i den djupa snön.       
Rolle är rätt värdelös på att leta ...
Vi lät honom hållas ett bra tag, men när vi märkte att letandet blev väl ostrukturerat och att han flyttade sig långt från nedslagsplatsen hjälpte vi honom, både matte och jag, så att han hittade sin boll.
Jag däremot, letar ALLTID fram min boll. Jag ger mig inte.
 


Vi hade lite kapptävling också, brorsan och jag.
Jag lät honom vinna för det mesta. Han är ju bara barnet - 2½ år. Själv blir jag åtta år nu om någon timme.
Den 18:e januari - i morgon alltså. Åtta år! Värt att fira tycker jag - hoppas de övriga här i kojan inte glömmer det. En ny boll, lite leverpastej, kanske en pannkakstårta ... undrar vad de ska hitta på.



Kul hade vi i säkert en halvtimme. Det blev bra motion för oss och matte njöt av det vackra vädret och sina glada hundar.

 
Skönt att matte är på benen igen och i alla fall kan ta mitt-på-dagen-promenaden med oss och lattja lite.  Hon kastar boll och vi hämtar. Hon får stå still och vi springer.
Husse är toppen han också. Han tar alla andra promenader för tillfället, men han vill alltid att vi ska dra honom i kopplet ... Förstår inte varför.
 
 

Skapa flashcards