ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 11 februari 2013

Just nu är det ...

Av Ressu - 11 februari 2013 13:46

... Amina, Melina, Penny, Zahaara, Trixie och en till som sprider sina allra godaste dofter här i grannskapet.
Laika, Lizzie, Meja, Caramella och Juni har precis avslutat sina löp i tur och ordning. Alla bor här nära oss och alla använder de sig av ungefär samma promenadstråk som vi. I alla fall nu när stora skogen är oforcerbar för mattes del. En lååång period med trånsjuka både inne och ute. Mest ute. Vi nosar och drar. Gnyr och piper. Och smiter. Jag får lov att gå i koppel hela tiden - inga fria promenader i skogen för min del. Rolle är fortfarande duktig och kommer på inkallning så han kan gå lös. Gå och gå förresten - han springer mest. Matte vill flytta till en öde ö - eller i alla fall till en gård långt ute på landet - utan grannhundar. Men förhoppningsvis är det nu bara några veckor kvar och allt återgår till det normala.


Det händer att vi tar bilen för att komma bort från dofterna och få rasa fritt och leka i snön ... 


... och jaga lite sork 
   


Här är vi vid sjön Öran. Matte vågade sig inte ut på isen - ingen annan hade ju gjort det.
Så vi fick vackert hålla oss på land.
 


Jag gillar snön, men det är inte utan att jag också börjar längta efter barmark nu. Matte är precis lika utled som vi på att vara tvungna att trampa runt i samma gamla upptrampade stigar i skogen och husse är ordentligt trött på att skotta. Fram för massor av plusgrader nu så att det töar snabbt! Vi vill ha vår!

 
 
Iris

Iris

11 februari 2013 15:30

Här hemma sprider jag mina ljuvliga dofter :-) Curry håller på att bli knäpp :-P/Iris

http://www.annochvovvarna.blogspot.com

 
Linnea Jönsson

Linnea Jönsson

11 februari 2013 23:46

Ååh va ybersöta! Älskar att det kommit mer djurbloggar :D

http://lovechivas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Ovido - Quiz & Flashcards