ressuochrolle

Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Ressu - 27 februari 2013 10:10


Nu är det gjort!
Veterinär Jenny har skurit bort förhårdnaden på min högra 'handled'. Hon skar bort en bit stor som en lite avlång femkrona och sydde sedan ihop med fyra korsstygn. Matte var med hela tiden och höll koll på att de inte skar för mycket. Hon är inte blödig hon.


 
Två vävnadsprov, s.k biopsier, från höger sida passade de också på att skära bort. De hålen syddes ihop med 2 + 1 stygn. Allt är nu skickat för analys. Så även om ärren inte tillfogats mig i strid är jag en ärrad kämpe nu, säger matte.


Apropå strid, på kliniken frågade de ifall jag behöver munkorg!?
Men se det behöver jag inte!
Det är ju inte precis så att jag springer in på kliniken med viftande svans för det är inte alltid den allra trevligaste miljön eller skönaste behandling (säger bara öronhårsborttagning) man får där, men så grovt skulle jag aldrig protetera att de behöver skydda sig.
Beröm fick jag både för mitt mjuka sinnelag och mina fina tänder!
"Åtta år och så fina tänder" sa sköterskan. 


Första natten med tratt har också avklarats nu. Det gick hyfsat bra.
Matte sov med oss i arbetsrummet för att ha koll på mig - om jag skulle ha ont eller så.
Det gick som sagt över förväntan. Långa stunder i ro och stillhet. Bara lite knepigt att ta sig upp i och ner från sängen.
Åtminstone en natt till räknar hon med att 'sova' med oss - sen kryper hon nog ner i sin egen säng igen.


   


I förra veckan hade vi besök av Rolles uppfödare Ulla från Risungs. En kort visit men verkligen ett kärt återseende.
 
Nu ser vi, både Rolle och jag, fram emot att ses igen i maj - på Gotland!


Om tio dagar - alltså runt den 8 mars får vi besked om vad de hittat i mina vävnader. 
Håller alla klor och tummar att det inte är något elände.

Ovido - Quiz & Flashcards