ressuochrolle

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Ressu - 16 mars 2013 11:30


Igår, för exakt åtta år sedan, tassade jag in här på Krogtäppan.
Det var också en kall och solig dag precis som i år - och lika mycket snö.


       


Vi kommer att fira detta idag mitt på dagen med nybakad sockerkaka, varm choklad och mackor i soliga skogsbacken tillsammans med Alma och Fanny och sen med lasagne till middag.
.........


Efter en kort, men strapatsrik promenad i skogen, då vi gick 'vilse' ett antal gånger men till slut hittade spår som passade precis, och bara jag, Rolle och Fanny höll oss på benen, hittade vi en bra plats att inta matsäcken på.
 
Gott var det - vi, Rolle och jag, fick leta köttbullar medan de andra drack choklad och fikade i lugn och ro.
  
När alla köttbullar var upphittade och uppätna ville jag allt smaka på mattens goda sockerkaka.
Och det fick jag - men inte av Alma, den lilla snåljåpen!
 
Ovido - Quiz & Flashcards