ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Reclaim the forest!

Av Ressu - 22 april 2013 10:32

Härligt! Underbart! Skönt! Kul!
Nu har det tinat så att vi kan ströva fritt i skogen igen - nästan helt snöfritt!
Meeen - och det är jag bara glad för - det finns fortfarande fläckar där jag kan äta mig otörstig och ta en kroppspeeling.
 
 
 


Idag, efter helgens fina väder, provade vi att gå en av våra rundor i hemmaskogen - och det gick i stort sett obehindrat. Det är bara matte som behöver vakta sina steg lite och böja på ryggen ibland.
Vinterns myckna snö har gått hårt åt skogen massor av trädfällor så våra stigar får ibland en något annorlunda sträckning.
 


Våra, i skogen gömda, vittringsapporter har töat fram, våra olika uppletandeytor är snöfria, det går att gräva fram smarriga rötter och det går att bada i pölarna. Nu blir det extra roliga promenader igen!
Här ligger våra vittringspinnar gömda. Nu ska jag visa Rolle hur den övningen går till.
Men vi får se hur det blir med det ...   

.... för han kanske bara vill ha sina egenhändigt valda skogspinnar att tugga på.

 


Själv är jag själaglad över att få gräva efter rötter ...
 
... klättra på stammar ... och stubbar ... och stenar ...


Rolle likaså.
Just den här stubben var ordentligt murken, och för varje gång vi hoppade upp blev den mindre och mindre ...
Till slut höll den bara för Rolles 14 kilo - mina 16,5 var lite för mycket. 


Ja, det var en härlig promenad idag - jag tror vi är lika glada alla tre; matte, Rolle och jag.
Och en bra sak är att vi måste göra om den nu mitt på dagen för matte glömde våra koppel på ett ställe där vi satt bundna medan hon lade ut uppletandegrejerna.
"So nice, so nice - we do it twice" - en devis från mattes f.d jobb på Tandem Computers för länge sedan - som passar bra idag.


Snart går det nog att gräva ner lite tryffel också ... då är lyckan total!


Avslutar med en bild där vi poserar på en av våra nya mattor som Siv har vävt. 
Just den här ligger i vår hall och vi gillar den skarpt. Så vackra färger.


Nu hoppas vi på att det inte blir alltför regnigt, lerigt eller geggigt fram till helgen, för Rolle bör hålla sig hyfsat ren och fri från skogsboss ett tag ...
Men efter den 28:e är det fritt fram för typiska lagottopromenader igen ...


Alla foton tagna med mattes mobil, så kvaliteten är inte optimal.
(Det är den inte alltid annars heller) 

 
 
Ingen bild

Totti och Lydia

22 april 2013 22:01

Visst är snö och kyla underbart, men underbart borde vara lite kortare. Nu gläds vi också åt barmark och alla härligheter som tinat fram. För att inte tala om så många fina spagropar som bildats. Stackars Rolle som måste hålla sig ren och snygg hela veckan. Hoppas han kompenseras riktligt för detta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Ovido - Quiz & Flashcards