ressuochrolle

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Ressu - 29 maj 2013 11:49



En Meja i söder - som precis har löpt klart.
En Lajka i väst - som är högaktuell just nu.
En Trixie i norr - som ska börja vilken dag som helst ...
... och en Penny i öst - som är beräknad någon gång i juni


Alla fyra inom en radie av 250 meter!


Inte lätt att vara Ressu då inte.


Matte gör vad hon kan för att distrahera genom att aktivera oss med uppletande och andra skojsigheter.
Vi har åkt iväg till klubben och andra ställen för att ta bad och promenader som inte doftar fullt så gott.
Tränat har vi också gjort - lite grand. Mest på skoj för min del ... och då är det skoj.


Men här hemma trånar jag bara.
Inne ligger jag mest och tittar ut via altandörren.
Är jag ute i trädgården så ligger jag i pergolan och tittar efter tjejerna.


 
Ibland går de förbi här utanför, tjejerna, och då gör jag allt jag kan för att komma igenom maskorna i armeringsnätet ..


 
Den här bilden är visserligen tagen på Gotland, när jag försökte komma igenom stängslet där för att komma åt den - av fotfolket kasserade - tryffeln som kastades in på gärdet. Vilket fruktansvärt onödigt slöseri - eller hur Lova?



I söndags var matte på ståndsmässigt afternoon tea på Häringe slott.
Där bodde det nog en gång en liten hund som också hade en ståndsmässig bäddplats.
Skulle ni vilja ha en sådan bädd?
Tycker kanske att den är lite väl 'mopsig' - inte riktigt 'lagottig' om ni förstår vad jag menar.
Ska kanske tipsa Sture ...

 

Ovido - Quiz & Flashcards