ressuochrolle

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Ressu - 31 oktober 2013 14:33


Nu har det gått oförsvarligt lång tid sen sist jag bloggade - och det är jag den förste att beklaga.
Jag ska inte skylla ifrån mig, men en förklaring kan vara att matten inte använt kameran på länge.
Fast ni som har lite koll har nog sett att Totti och Lydia berättat att vi varit hos de Fina Flickorna i Flen och introducerat dem i tryffelletandets sköna konst - verkligen en jättretrevlig dag.
Om ni vill kan ni ju gå in på deras respektive bloggar för att se lite bilder m.m Länkar hittar ni här bredvid.

Idag har det fotats ska gudarna veta ... och för att det inte ska bli en kilometerlång blogg är de flesta fotona i ett litet format, men om ni klickar på fotot så blir det större.

Här runt oss i grannskapet löps det må ni tro; Meja är precis klar, Laika i höglöp och Tua likaså bara för att nämna några. Rolle, den lille skiten, har nu fattat till fullo vad det innebär, och han låter oss också höra det. Men han smiter inte så fort han får en chans ... eller ska jag säga att han lyder när matte skriker NEJ! (till skillnad mot undertecknad).

Idag tog vi morgonpromenaden uppe i Riddartorpsområdet.
Jättehärlig promenad vid sjön Öran.
  


Nya skyltar har kommit upp.
Jag var tvungen att läsa riktigt noga om vad som gäller - även på baksidan, för säkerhets skull.
Men det enda jag blev klok på var att det blivit Naturskyddsområde.   
 
Det har ju regnat lite den senaste tiden och spången över sankmarken var vattendränkt.
Jag skickade ut Rolle som förpatrull för att se hur djupt och halt det var.
 
Men han hade inga problem, så vi tog oss över alla tre - matten blev bara lite kippskodd.
 
            Kommer ni?                                                Kom du matte - det går bra!      

Lite extra spännande promenad blev det då vi först träffade en söt, liten, skällande tax med sändare på ryggen.
Hon kollade bara in oss som hastigast innan hon fortsatte sin skällande framfart. Strax därefter mötte vi en farbror med gevär på axeln. Tur att vi mötte honom på en någorlunda öppen plats för han berättade att de jagade hare, räv, rådjur och vildsvin. Inte för att han borde ta fel på en raggig gris och en brun - eller vit - krullig lagotto, men man har ju hört hur skjutgalna en del jägare är ...
Sen mötte vi en stor svart häst med en trevlig ryttare och vi varnade dem för att det var jägare i skogen vilket de blev mycket tacksamma för.  

Rolle, den lille stollen, ville gärna leka med den snälla hästen men jag sa till honom att ser du inte vilka stora fötter han har, akta dig.


Bilen hade vi parkerat på klubbens parkering så matte tog fram 'verktygsväskan' och Rolle fick sig en liten genomkörare på appellplan innan vi åkte hem till frukosten som väntade.
   

De tränade på de olika momenten i LK III medan jag vilade i bilen.
Jag tränar bara ibland - och då mest för att visa lillskiten hur det ska se ut (och få en köttbulle eller två)

'Rutan'  UA
     

Metallapport  UA
 

Hopp apport  UA


Vittring UA
Det är den tredje pinnen från höger som Rolle ska ta. 
 
... och det gjorde han
 

Fjärrdirigering - nästan UA
      

Avslutade med den bästa gren Rolle vet: Kast med liten boll.
 
 
Det var allt för idag.
Ha det gott!
       
       
 

Ovido - Quiz & Flashcards