ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 26 mars 2014

Det finns mindre bra dagar ..

Av Ressu - 26 mars 2014 13:16

... det finns bra dagar - och det finns spårdagar!!

Jag gillar verkligen att spåra och dagar då jag får göra det är toppenbra dagar.
Igår var en sådan dag.
Vi, Rolle, jag och matte hade stämt möte med Tua, Lydia, Totti och deras mattar Siv och Britt-Marie ute på Gålö.
Där finns ett bra ställe där det finns alternativ terräng att spåra i - passande oss alla.
Rolle ska t.ex ha ett spår på fält, Lydia nybörjarspår i terräng, Tua elitspår och jag någonting mittemellan.
Mattarna travade iväg och lade våra respektive spår. Sen fikade de - länge och väl medan spåren 'mognade'.

Som bonus fick vi även träffa lilla Bonnie, som fick sin frukost serverad ute. Hon är inte riktigt klar för avancerade spårövningar ännu - men fika ute fick hon.  


Efter en och en halv timme var det äntligen dags.
Rolle fick börja.
Det blåste rejält på fältet och han slog lite ibland, men hittade sina spår och vinklar, markerade alla apporter tydligt och glatt. Köttbullebelöning vid varje förstås.
    
Som sin allra bästa belöning avslutades jobbet med bollkast - det allra bästa Rolle vet.  

Lydia spårade med sele och koppel - ingen lång lina ännu. Ett spår i terräng och ett kortare på fält.
 
Till slut blev det min tur.
Jag plockade upp spåret utan problem och sen drog jag med mig matten.


Tur att det är bra 'matteterräng' där för när jag är på spåret går det undan.
 
I början av min spårkarriär slängde jag bara till med huvudet för att markera apporterna och fortsatte framåt i full fart. Men med tiden har den där köttbullebelöningen blivit viktigare och numera markerar jag också tydligt.
Som ni kanske ser har jag en skogspinne i munnen - jag blandar vanliga fyrkantpinnar och skogspinnar i mitt spår.

 Slutet gott, allting gott - eller som jag säger: slutet nått ro hit med nåt gott


Siv har avancerad utrustning, GPS kallas det visst, som ska ställas in innan man går ut på spåret.
Inte för att hon behöver den, Tua går som tåget - men det kan ju vara kul att se hur precis hon går.
Spårupptag i sly - inga problem för fina nyblivna morsan Tua. 
   

Som sagt spårdagar är bra dagar!
Fram för fler sådana!
Tack Siv och Britt-Marie för en bra dag och fina foton (för som ni förstår kan ju inte matte ha tagit de där vi figurerar).



    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Skapa flashcards