ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Inte bara snygg ....

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också


I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror.
Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig tävling. Det har liksom varit fokus på annat den senaste tiden. Men han grejade det. Och snyggt dessutom. Själv blev jag ju klubbmästare redan 2007 - en titel jag är mycket stolt över.

Vi har ju som ni vet varit dryga två veckor på Gotland och nu ska ni få en rejäl dos med bilder därifrån.
Alla badbilder utom en är från Norsta Auren, en ny favoritstrand uppe vid Fårö fyr. Den andra är från den spektakulärt maffiga stenkusten, ni förstår nog vilken.
Kolla speciellt in bilderna på mig när jag surfar på vågorna. Jag gillar verkligen när det blåser då kastar jag mig ut och möter vågorna - om och om igen.
Ett par bilder är från Ruteskogen med Lydia och Totti och deras husfolk. Det blev tasstorkning vid hemkomst till gården vilket oftast betyder att det varit en hyfsat bra promenad.
Sen ser ni också bilder på när Ulla, Claes och hundarna Luna och Peg föser in fåren i ladan inför klippning och en från Fårösunds fästning där de har en massa fiffiga små stolpar att binda upp hundar vid ... eller vad det nu var .. nåt med taggtråd tror jag. 
I Visby håller de på att reparera ringmuren och stötta den så den inte vittrar sönder helt och rasar.
Lite hasselnötter och så sista dagens tryffelskörd. Blandad kompott.
Klcka på dem så får ni se dem i bättre storlek.

                                                             
Nog syns det att vi hade det bra, eller hur?

Vi har ju varit hemma nu i drygt en vecka - och det är bra det också.

Vi gillar verkligen hösten, både matten och vi, luften blir så klar och temperaturen alldeles lagom.
Skogen blir liksom lite mystisk och extra spännande; älvorna som dansat hela natten har vilat ut och lämnat sina hängmattor över allt, spindlarna har spunnit sina fångstnät och man vet aldrig vad som kan gömmas i stubbar.
  
     
    

Här har vi hoppat upp på en stubbe mitt bland höga, höstbruna ormbunkar. Hade vi hållit oss på marken hade vi inte synts alls, så höga är de. 
 

 
 
Ingen bild

Carola

21 september 2014 16:13

Vikla härliga bilder....

 
Ingen bild

Totti och Lydia

22 september 2014 03:10

Åh, vilka härliga, ljuvliga, vackra Gotlandsbilder. I synnerhet de coola surfbilderna. Trist att vi inte kunde hänga med till den fina stranden. Fast vi måste tillstå att när vi såg bilden från Stenkusten så trodde vi först att det var ett vilsegånget lamm från Risungs.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppd...

Av Ressu - 1 september 2014 15:49

Plötsligt kommer allt på en gång Rapport från ringside på Gotland Dog Show i Visby 30 och 31 augusti 2014.Jag kan inte annat än att glädjas åt Rolles framgångar här i Visby. Jag var med och kollade båda dagarna, så jag kan intyga att allt gick rätt t...

Ovido - Quiz & Flashcards