ressuochrolle

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

KORS I TAKET!!

Av Ressu - 12 februari 2015 18:00

Nu ska det bloggas!
Att vi inte fått till en endaste uppdatering sedan 21:a september finns väl egentligen ingen fullt godtagbar ursäkt för. Det är faktiskt ganska så skämmigt ... Men nu är vi på 'G' igen, så förhoppningsvis blir det något tätare uppdateringar framöver.

Vi bryr oss inte om att summera året 2014 eller kommentera den första  månaden 2015 utan hoppar direkt på det som nu gjort att vi inspireras till bloggeri igen: SLÄKTTRÄFF med Totti och Lydia.

Vi träffades i dag, torsdag, för en långpromenad uppe vid vår hemmaklubb, Haninge BK.
Ingen strålande sol, men rätt skönt ändå. Det är ju nästan som om det vore vår i luften - i vart fall har det tinat undan en hel del av snön, så att ta en promenad i skogen ner till sjön är inga som helst besvär. Mattorna klarar sig bra med sina Icebugs och vi med fyra ben och klor på tassarna likaså.

 

Jag och Totti, två äldre gentlemen 10 och 12 år gamla - still going strong.


    
Gudarna ska veta att det inte är så himla lätt att samla fyra lagotti på ett och samma ställe för att fotas.

Ibland behövs en hjälpande hand.


       
Jag gillar snö! Både att äta mig otörstig av och att rulla mig i.


 
Lydia är en rolig tjej. Under hela promenaden sökte hon sig in under olika granar, boade in sig lite - och markerade. Tror det kallas skendräktighet.

Men inte mera tjej än att hon också ska kissa med oss killar.
Först Rolle
 
... sen Totti ...
 
... och så jag ...

... och till slut Lydia

Alla pinkade i tur och ordning på - samma ställe.



Syskonen Rolle och Lydia på topp.



Här ser ni hela gänget samlat - en härlig bukett av flera färgers lagotti.
 

Och som sagt - det behövs lite mutor/belöning ibland för att få med oss alla på samma bild.

   
       


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ressu - 7 juni 2015 20:08

Ja, nu har han gjort det igen; showat i ringen!Radunon Söndagen den 31 maj var det dags för Lagottoklubbens årliga Raduno i Österbybruk. Dit måste man ju bara åka, tycker matte. Men det är det nog bara hon som tycker. Ja, kanske Rolle då. Husse och j...

Av Ressu - 20 maj 2015 20:00

   Det här blir en fotokavalkad över vår vecka på Gotland ... Många bilder är det, så en del är i miniformat, men klicka på dem så ser du dem bättreEn hel vecka hade vi, matte, Rolle och jag, att njuta av våren på vår favorit ö.Norsta Auren tjohooo...

Av Ressu - 7 maj 2015 13:30

... eller en vandring bland Saharas sanddyner... eller rätt och slätt en liten försmak om vad som väntar oss, Rolle och mig, i nästa vecka... SAND, SAND och åter SAND. Endast en kort biltur hemifrån öppnade sig ett helt nytt landskap för våra ögon ...

Av Ressu - 21 september 2014 14:59

... utan rätt duktig också I lördags, den 13:e, blev han nämligen klubbmästare i Lägre Spår, min lillebror. Måste faktiskt medge att jag är imponerad för jag vet att han inte fått den uppbackning och träning som borde ha föregått en så pass viktig ...

Av Ressu - 1 september 2014 15:49

Plötsligt kommer allt på en gång Rapport från ringside på Gotland Dog Show i Visby 30 och 31 augusti 2014.Jag kan inte annat än att glädjas åt Rolles framgångar här i Visby. Jag var med och kollade båda dagarna, så jag kan intyga att allt gick rätt t...

Ovido - Quiz & Flashcards